معاملات Premarket - حتی قبل از باز شدن بازار سهام را خریداری یا فروش کنید؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

با یک معامله گر تمام وقت بورس صحبت کنید و می دانید که آنها مردم صبح هستند. چسباندن به صفحه نمایش تلویزیون و پایانه ها نحوه شروع روز آنها است. قبل از هر چیزی ، یک سرمایه گذار تازه کار باید زمان بازار را پیدا کند.

چه زمانی بازار سهام باز است؟اگر پاسخ شما 9. 15 صبح است ، فقط تا حدی درست هستید. 15 دقیقه مهم به نام معاملات قبل از بازار وجود دارد که از ساعت 9 صبح شروع می شود. واقعاً چیست؟بخوانید

محتوا:

معاملات سهام پیش فروش چیست؟

بورس اوراق بهادار حرکت خود را در اخبار انجام می دهد. پس از بسته شدن بازار و روز بعد ، تعداد زیادی از آنها بیرون می آید. اگر بازار به یکباره به همه اخبار واکنش نشان دهد ، نوسانات موجود در بازار ممکن است خون شما را یخ بزند. به همین دلیل است که بورس سهام یک جلسه قبل از بازار را برگزار می کند که رویدادهای اصلی یا اطلاعیه های ساخته شده یک شبه را جذب می کند. به عنوان مثال ، ادغام یا کسب ، پیشنهادات باز ، کاهش رتبه بندی اعتباری یا حتی روندها در بازارهای جهانی.

دفعه بعد که بازار سهام را ردیابی می کنید ، به معاملات سهام پیش فروش توجه کنید. نوسانات وحشی را در سهام مبتنی بر اخبار و شاخص های معیار مانند Sensex و Nifty مشاهده خواهید کرد. این نوسانات با اعتصاب ساعت 9. 15 صبح پایدار می شوند.

چرا شاهد چنین نوسانات هستیم؟این را در نظر بگیرید: سهام A یک قرارداد مهم را کسب کرده است که درآمد آن را افزایش می دهد. این اعلامیه اواخر شب انجام شد. اکنون همه می خواهند نیش سهام را - در اسرع وقت - بخواهند.

اگر سفارش را در طول جلسه قبل از بازار قرار دهید ، احتمال دارد سهام را با قیمت افتتاحیه کیف کنید. هر راهپیمایی که در بازار عادی دنبال شود ، بیشترین سود را برای شما خواهد داشت. از آنجا که بسیاری از معامله گران هدف آن را به یکباره هدف قرار می دهند ، قیمت سهام را با جهش و مرزها در جلسات قبل از بازار نوسان می کند.

بنابراین ، معاملات سهام قبل از بازار ثبات در بازار اصلی را تضمین می کند و به کشف قیمت صحیح سهام بر اساس تعداد خریداران و فروشندگان کمک می کند.

زمان بندی پیش فروش

تجارت قبل از بازار از ساعت 9:00 صبح آغاز می شود و به مدت 15 دقیقه ادامه می یابد. این 15 دقیقه بر اساس برخی از کارکردهای عملیاتی به سه شکاف تقسیم می شود:

1. دوره جمع آوری سفارش

8 دقیقه از ساعت 9 صبح تا 9. 08 صبح شروع می شود. می توان در این دوره سه کارکرد زیر را اجرا کرد:

  1. سفارش خرید یا فروش.
  2. اصلاح یک سفارش موجود که پس از ساعات بازار قرار گرفته است.
  3. لغو سفارش موجود.

2. تطبیق سفارش و دوره تأیید تجارت

4 دقیقه از 9. 08 صبح تا 9. 12 صبح شروع می شود. تطبیق سفارش بلافاصله پس از مجموعه شروع می شود تا یک قیمت واحد را تعیین کند که به قیمت افتتاح تبدیل شود. NSE زیر سه سکانس تطبیق سفارش را تعریف می کند:

  1. سفارشات محدودیت واجد شرایط با سفارشات محدودیت واجد شرایط مطابقت دارند
  2. سفارشات محدودیت واجد شرایط باقیمانده با سفارشات بازار مطابقت دارد
  3. سفارشات بازار با سفارشات بازار مطابقت دارد

سفارشات محدودی هستند که در آن سفارش را با قیمت دلخواه خود قرار می دهید. در سفارشات بازار ، قیمت غالب را در حال حاضر در بورس سهام دریافت می کنید.

3. دوره بافر

از 9. 12 صبح تا 9. 15 به مدت 3 دقیقه طول می کشد. این یک انتقال صاف به جلسه افتتاحیه را تضمین می کند. قبل از شروع ساعات عادی معاملات ، هرگونه مشکل را در مراحل قبلی خطاب و حل می کند.

سفارش پیش فروش - چگونه آن را قرار دهیم؟

فرآیند قرار دادن سفارش قبل از بازار متفاوت از سفارش خرید و فروش منظم از طریق AliceBlue نیست. با این حال ، شما باید موارد زیر را در خاطر داشته باشید:

  • سفارش را فقط بین ساعت 9 صبح تا 9. 08 صبح قرار دهید. تمام سفارشات یک شبه نیز در همین مدت اجرا می شوند.
  • فقط محدودیت و سفارشات بازار را می توان در معاملات سهام قبل از بازار قرار داد.
  • سفارش خود را در محدوده +/- 20 درصد از آخرین قیمت بسته شدن روز معاملات قرار دهید.

خلاصه سریع

  • معاملات سهام قبل از بازار ثبات در بازار اصلی را تضمین می کند و به کشف قیمت صحیح سهام بر اساس تعداد خریداران و فروشندگان کمک می کند.
  • تجارت قبل از بازار از ساعت 9:00 صبح آغاز می شود و به مدت 15 دقیقه ادامه می یابد. این 15 دقیقه بر اساس برخی از کارکردهای عملیاتی به سه شکاف تقسیم می شود:
    • دوره جمع آوری سفارش (9. 00 صبح تا 9. 08 صبح)
    • تطبیق سفارش و دوره تأیید تجارت (9. 08 صبح تا 9. 12 صبح)
    • دوره بافر (9. 12 صبح تا 9. 15)
    • سفارش را فقط بین ساعت 9 صبح تا 9. 08 صبح قرار دهید. تمام سفارشات یک شبه نیز در همین مدت اجرا می شوند.
    • فقط محدودیت و سفارشات بازار را می توان در معاملات سهام قبل از بازار قرار داد.
    • سفارش خود را در محدوده +/- 20 درصد از آخرین قیمت بسته شدن روز معاملات قرار دهید.

    وینایاک هاگارگی

    Vinayak به طرز چشمگیری علاقه مند به بازارهای مالی ، تحقیقات و مطالبات دوستانه و دوستانه است. وی بیش از 2 سال است که با موفقیت در بازارهای مالی مشارکت کرده است و بیش از 100 مقاله نوشت. او قصد دارد به اشتراک گذاری دانش خود برای توانمندسازی تازه واردان با قابل اعتماد و درک آسان محتوا ادامه دهد.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: